Druga edycja Targów artystów i dizajnerów Nówka Sztuka 30.11-1.12.2019 r.

Targi artystów i designerów „Nówka Sztuka” odbyły się po raz drugi w terminie 30 listopada – 1 grudnia 2019 r. w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki oraz w Forum Designu przy ul. Focha 1 – dawny Hotel Cracovia (współorganizator Targów).

Partnerami wydarzenia byli: Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria F.A.I.T. oraz Dydo Poster Gallery. Patronował wydarzeniu MOCAK – Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.

Wydarzenie było skierowane do twórców, koneserów sztuki i designu, miłośników oryginalnych dzieł i poszukiwaczy nowych talentów. Celem było ułatwienie artystom nawiązania kontaktów oraz współpracy z odbiorcami ich twórczości oraz sprzedaż własnych, oryginalnych dzieł i projektów; zachęcenie społeczności Krakowa do kupowania unikatowych i pięknych prac.

Organizatorzy: Alicja Panasiewicz, Karolina Bisping-Adamik, Dominik Lisik, Kuba Sowiński, Dina de Białynia Woycikiewicz, Krzysztof Marchlak.

Wzorem poprzedniej edycji przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną akcję promocyjną pośród społeczności twórców w całej Polsce, szczególnie na platformie akademickiej poprzez kontakty uczelniane. Nadeszło około 200 zgłoszeń od artystów i designerów z całej Polski. Jury selekcyjne w składzie: Dariusz Vasina (ASP), Marta Bożyk (ASP), Kuba Sowiński (ASP), Alicja Panasiewicz (UP), Dominik Lisik (UP), Dina de Białynia Woycikiewicz (FD), Krzysztof Marchlak (UP) oraz Grzegorz Siembida (artysta niezależny) wybrało 75 wystawców, w tym 4 galerie sztuki współczesnej oraz 3 reprezentacje uczelni: ASP we Wrocławiu, ASP w Krakowie oraz UP w Krakowie.

W tym roku postawiliśmy na promocje targów dla twórców, mieszkańców oraz turystów i expatów. W związku z tym powstała dwujęzyczna strona www.nowkasztuka.com gdzie na bieżąco umieszczaliśmy informacje o targach i wydarzeniach z nimi związanych. Powstały także dwujęzyczne plakaty i ulotki. Reklama opierała się przede wszystkim na mediach społecznościach; do tego zadania została zatrudniona specjalistka w tej dziedzinie.

O naszych Targach pisała prasa branżowa i codzienna; byliśmy tez gośćmi 3 wywiadów radiowych.

Naszym celem była również promocja twórców w całej branży kreatywnej, stąd poszukiwaliśmy kontaktów i współpracy z wydawnictwami, księgarniami, architektami, projektantami, marszandami i agentami.

Fot. Agnieszka Fiejka